niedziela, 25 grudnia 2011

The Legend of Zelda: Skyward Sword

W Faron Woods na Linka wpada Groose - zjawił się tu, by na własną rękę szukać Zeldy. Obaj udają się do starej kobiety, a ta uczy Linka gry na harfie. Jej dźwięk powoduje pojawienie się Wrót Czasu, które prowadzą do Zeldy. Niestety, są w tej chwili zablokowane, zaś na zewnątrz budzi się Uwięziony - demon, którego Link wcześniej widział w koszmarach. Teraz musi stoczyć z nim walkę, ale zwycięstwo jest czasowe - powoduje jedynie ponowne uwięzienie potwora. To znak, że trzeba się śpieszyć. Niestety, tutaj Link nic się już więcej nie dowie, wraca zatem do Skyloft. Groose też gdzieś znika, widząc, że to nie on jest wybrańcem.
W Skyloft Link poznaje słowa wyśpiewywanej wcześniej przez Zeldę melodii - jest w nich ukryta wskazówka do dalszych działań. Aby otworzyć drogę, należy skierować dwa wiatraki w stronę latarni. Niestety, jeden z nich wymaga naprawy, a niezbędna część spadła do świata pod chmurami. Link jest w stanie ją odnaleźć, ale potrzebuje pomocy, by przetransportować ją do Skyloft. Udziela jej należący do kowala robocik (który był zepsuty, ale dzięki Linkowi udało się go naprawić). Po tych trudach otwiera się droga prowadząca w burzową chmurę, wiszącą dotąd posępnie na północnym zachodzie. Nim jednak tam się skieruje, Link załatwia w Skyloft parę drobnych zadań, wyświadczając mieszkańcom niewielkie przysługi, zbierając owady i ulepszając ekwipunek.
W chmurze Link trafia na Wyspę Pieśni, gdzie po rozwiązaniu prostej łamigłówki otrzymuje kolejną melodię. Pozwoli ona odblokować drogę do jednego ze świętych płomieni, którymi należy nasycić miecz, by Wrota Czasu stanęły otworem. Pierwszego płomienia należy szukać w lesie Farona, tam też kieruje się Link. Odnalazłszy miejsce, wygrywa pieśń i zostaje przeniesiony do Milczącej Krainy, gdzie musi zdać test odwagi. Nagrodą jest łuska wodnego smoka, która pozwoli mu nurkować.
Dzięki nowo zdobytej umiejętności może spenetrować niezbadane dotąd obszary, gdzie odnajduje kolejnego pomocnika - starego Kikwi, który wskazuje mu, w jaki sposób dostać się do położonej na południu części tej krainy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz