wtorek, 17 lipca 2012

Skyrim - Starsze Zwoje

Drogi pamiętniczku, spotkała mnie dziś rzecz dość niezwykła. Choć Akademia nie dysponowała żadną kopią Starszych Zwojów (o ile to w ogóle byłoby możliwe), to od bibliotekarza Uraga dowiedziałem się paru pożytecznych informacji. Podrzucił mi dwie ciekawe książki na ten temat, jedna z nich była co prawda wypełniona niewiele wartym bełkotem, ale w tym wypadku ciekawsza była informacja o autorze - Septimusie Signusie. To wgląd w Zwoje ściągnął nań szaleństwo, a ponieważ nadal żył, mogłem go odszukać, aby wypytać o szczegóły. W tym celu udałem się do położonego na dalekiej północy obozu, gdzie badał jakieś dwemerskie konstrukty. Dogadanie się z szaleńcem nie było łatwe, ale po uzyskaniu obietnicy, że zajmę się jego kostką, wskazał Alftand, jako miejsce położenia Zwojów. Wyprawiłem się tam bez zwłoki.
Alftand było kolejnym zrujnowanym miastem-twierdzą krasnoludów, położonym w żelaznych okowach lodowca. I jak to krasnoludzkie twierdze: było rozległe, niebezpieczne, pełne automatów, falmerów i dziwnych pułapek. Zaplątała się tam też jakaś grupa poszukiwaczy skarbów - nie wykazali dość rozsądku, by ze mną współpracować, to błąd, nie zależało mi przecież na skarbach, tylko na Zwojach, mogliśmy się dogadać. Prawdziwa niespodzianka kryła się jednak w najniższej części ruin, która wiodła do Blackreach - ogromnej podziemnej jaskini, która mieściła w sobie nieduże miasteczko z dawno zapomnianych czasów.
Sama jego penetracja zajęła sporo czasu, a i tak nie zbadałem go tak dokładnie, jak bym sobie życzył. Obiecując sobie kiedyś jeszcze tam zajrzeć. Tymczasem odnalazłem wieżę z mechanizmem podobnym do tego, który widziałem niegdyś w Mzulft. Po kilku próbach udało mi się odblokować szkatułę kryjącą Zwój. Teraz czas wracać na szczyt, do Rany Czasu, gdzie odczytanie Zwoju powinno dać mi wgląd w przeszłość.
247:11, poziom 70

1 komentarz:

  1. Widzę, że w końcu ruszyłeś z główną fabułą. Przy niej tylko wątki gildii są jako tako ciekawe, reszta wygląda raczej blado, ale to akurat normalne dla wszystkich cRPG.

    OdpowiedzUsuń